Zdrowy sen nie tylko dzięki dobremu materacowi

antyalergiczne materace piankowe 140x200

Insomnia jest obecnie popularną przypadłością. Być może wpływa na to fakt, iż jeszcze przed snem większość z nas korzysta ze smartfonów czy laptopów, które generują białe światło, a ma ono zły wpływ na sen. Pobudza i sprawia, że wytwarzanie melatoniny pozostaje zahamowane. A przecież to właśnie melatonina jest hormonem, który ma podstawowy wpływ na nasz zegar biologiczny.

Nie tylko materac wpływa na dobry sen

antyalergiczne materace piankowe 140x200Jeżeli chcemy więc mieć zdrowy sen, powinniśmy zrezygnować z korzystania z urządzeń elektronicznych przed położeniem się. Ale to nie wszystko. Warto kierować się także innymi wskazówkami. Pierwszą ważną sprawą jest dobranie odpowiedniego materaca, który zapewni nam optymalny poziom wygody. Dla dorosłych polecane są antyalergiczne materace piankowe 140×200, ponieważ ich wymiary idealnie pasują do łoża małżeńskiego. Sama pianka zaś – poliuretanowa – gwarantuje oczekiwaną twardość, dzięki czemu ciało osoby dorosłej nie zapada się. Cały czas jest na tym samym poziomie, co sprawia, że nasze mięśnie nie muszą się napinać – zawsze będziemy budzić się wypoczęci, ponieważ w nocy nie odczujemy żadnego dyskomfortu. Dzięki antyalergicznym właściwościom takiego materaca, nie musimy obawiać się o problemy zdrowotne ani o podrażnienia skóry, ponieważ takie sytuacje nie będą miały miejsca podczas korzystania z tego wyrobu.

antyalergiczne materace piankowe 140x200Jeżeli wydaje nam się, że 140×200 to zbyt mały materac, możemy zdecydować się na ten 160×200, który da obu osobom wiele przestrzeni do snu – partnerowi nie będzie przeszkadzało nasze wiercenie się, bo sam będzie miał wiele miejsca. 140×200 oraz 160×200 to podstawowe wymiary materacy dla par, dlatego z pewnością powinniśmy wziąć je pod uwagę. Oprócz wyboru materaca bardzo ważne jest to, czy w pokoju przeznaczonym na sypialnię panuje „senna” atmosfera. Nie powinniśmy tam wykonywać innych czynności jak na przykład oglądanie telewizji, bo będzie to sprawiać, iż nasz mózg będzie kojarzył to pomieszczenie z rozrywką, nie zaś z koniecznością wypoczynku. Sypialnia powinna być pomieszczeniem wykorzystywanym zgodnie ze swoim przeznaczeniem, dlatego najlepiej nie posiadać w niej żadnych urządzeń elektronicznych, które będą zaprzątać naszą uwagę. Najlepiej bezpośrednio przed snem wywietrzmy dobrze pomieszczenie.

Świeże powietrze sprawi, że łatwiej zaśniemy. Ponadto bardzo ważne jest, aby nie jeść zbyt wiele – organizm nie będzie mógł odpocząć, bo jego zadaniem będzie doprowadzenie procesu trawienia do końca. Pamiętając o tych sprawach, z pewnością zapewnimy sobie komfort snu i zapomnimy o tym, że jeszcze niedawno zmagaliśmy się z bezsennością.