Rodzaje zapór drogowych

zapory drogowe

Planując remont drogi należy pamiętać o kilku ważnych aspektach. Dotyczą one przede wszystkim odpowiedniego zabezpieczenia obszaru na którym trwają prace. Ma to na celu nie tylko wyznaczenie terenu, gdzie one trwają, ale również ogrodzenie go od reszty, eliminując tym samym ryzyko różnych nieszczęśliwych zdarzeń.

Zapory różnej szerokości

zapory drogoweMają zapewniać ochronę nie tylko uczestnikom ruchu drogowego (pieszym oraz kierowcom), ale również samym pracownikom, którzy wykonują te roboty. Bariery drogowe są stawiane nie tylko na jezdniach, ale również na chodnikach. Zabezpieczenie powinno być w jak najwyższym stopniu dopasowane do konkretnych utrudnień. Jeżeli już wiadomo jakie są ich podstawowe funkcje, warto zwrócić uwagę na ich wygląd, czym powinny się charakteryzować. Profesjonalni producenci tego typu zabezpieczeń muszą pamiętać, że konieczne są odpowiednie kolory. Najczęściej stosuje się następujące barwy: czerwony, żółty, biel oraz czerń. Wyrazista kolorystyka służy temu, aby urządzenia bezpieczeństwa wyróżniały się i zwracały uwagę. Niektóre z nich zostały dodatkowo wyposażone w elementy odblaskowe. Istotne jest, aby był widoczne zarówno w dzień, jak i po zmroku z odległości 150 metrów przy pomocy świateł. Odblaski muszą mieć kształt prostokąta lub koła. Wykształciło się kilka rodzai barier drogowych. Najprostszym typem jest zapora pojedyncza, określana nazwą U-20a.

zapory drogoweStosuje się ją w celu odgrodzenia jezdni, mocowana jest za pomocą dwóch ocynkowanych stojaków, ustawionych na drodze. Jej bardziej rozbudowaną wersją jest zapora drogowa o większej szerokości – U-20b, znajduje zastosowanie w wygrodzeniach poprzecznych. Do nieco innego typu barierki należy ta typu teleskopowego. W porównaniu do poprzednich, znajduje zastosowanie w wielu przypadkach, składa się także z większej liczby elementów. Równie uniwersalnym typem zapory drogowej jest ta, którą określa się mianem studzienkowej U-20. Inne rodzaje to U-20 teleskopowa wąska lub szeroka. Wszystkie z wymienionych barierek cechują się uniwersalnym oraz praktycznym charakterem. Doskonale sprawdzą się nie tylko w czasie remontów drogowych, ale również do wytyczania specjalnych ciągów komunikacyjnych, zabezpieczania miejsc potencjalnie niebezpiecznych.

Idealnie nadają się w przypadku oddzielenia miejsc wyłączonych z użytku, gdzie na przykład trwają wykopy. Określony rodzaj barierki ochronnej bardzo dobrze sprawdzi się do zabezpieczenia prac instalatorskich, interwencyjnych czy odgradzając kanały i studzienki. Zaletą każdej zapory drogowej jest łatwość ich rozstawienia.